رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری در رم، بعد از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا، درباره تحولات سوریه و لیبی ابراز نگرانی کرد.

پوتين

ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری با هشدار درباره وخیم شدن اوضاع در لیبی گفت، اخباری درباره اعزام شبه‌نظامیان از ادلب سوریه به سمت لیبی وجود دارد که اگر درست باشد بسیار نگران‌کننده‌است. پوتین که برای گفت‌وگو با مقامات ایتالیایی به این کشور سفر کرده‌بود به خبرنگاران گفت، مسکو خواستار آتش‌بس در لیبی و شروع گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر است. از نظر مسکو روند سیاسی برای حل مشکلات لیبی باید شروع شود.

ادلب در شمال غرب سوریه از آخرین پایگاه‌های شبه‌نظامیان مخالف در این کشور است. درگیری در این منطقه ادامه دارد و ترکیه و روسیه بر سر سرنوشت شبه‌نظامیان حاضر در این منطقه با هم اختلاف دارند. برخی از شبه‌نظامیانی که اکنون در ادلب هستند در گذشته مورد حمایت ترکیه بوده‌اند.

 در لیبی درگیری میان نیروهای خلیفه حفتر و دولت مستقر در طرابلس که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده در جریان است. اخیرا چند شهروند ترک توسط نیروهای حفتر در لیبی ربوده شدند و جنگ لفظی میان این گروه با ترکیه بالا گرفته‌است. حفتر از حمایت امارات و مصر برخوردار است. ترکیه از دولت طرابلس که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته‌شده حمایت می‌کند. شاید اشاره پوتین به‌احتمال انتقال نیرو از ادلب به لیبی، اشاره‌ای به استفاده ترکیه از این نیروها باشد.

کد خبر 446557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha